Žiaci vo veku od šesť do 12 rokov do projektu prispeli nápadmi a ich
nákresmi, ktoré vysokoškoláci následne zhmotnili do realistického
konceptu a stredoškoláci zhotovili do finálnej podoby.
Prototypy prestieracieho tanku zo Šarišských Bohdanoviec a akustického
domčeka z Bystrian zhotovili žiaci Spojenej školy Ľudmily Podjavorinskej
v Prešove v spolupráci so súkromnou firmou. Prestierací tank je zábavný
robot, ktorý roznáša príbor v jedálni. Akustický domček má tvar ihlanu,
je odhlučnený a predstavuje bezpečný úkryt pred vonkajším svetom.
"Za vznikom projektu automatického kŕmiča mačiatok zo Svidníka sú
žiaci Strednej odbornej školy (SOŠ) polytechnickej a služieb arm. gen.
L. Svobodu Svidník. Z ich rúk vzišiel prototyp mechanického dávkovača
krmiva pre mačky, ktorý je oceniteľný v každej domácnosti," povedala Jeleňová.
Spojené dva ročníky programu, ktoré výrazne poznačila pandémia nového
koronavírusu a uzavretie škôl priniesli aj realizáciu projektu Portál
O.P.O.N.A. z Košíc. Jeho finálnu funkčnú podobu vytvorili študenti
košickej SPŠ strojníckej. Na základe nákresu žiakov ZŠ a projektu
vysokoškolákov zhotovili stan na hru so svetlom s množstvom hádaniek.
Program MyMachine sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho
fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného
programu Ľudské zdroje. Jeho cieľom je rozvíjať u detí a mladých ľudí
kľúčové kompetencie – tvorivé myslenie, komunikačné zručnosti a
schopnosť práce v tíme, a to cez prácu na spoločnom projekte.
Koordinátorom programu je Karpatská nadácia.